Tuesday, September 7, 2010

Aktiviti Mengecat Rumah


- Nie la warna rumah ak terbaru..hehehe

Salam 1 Malaysia…


Sebelum terlambat, aku ingin mengucapkan selamat menyambut “HARI KEMERDEKAAN” yang KE-53 kepada seluruh rakyat Malaysia khususnya. Pada tahun ini, hari kemerdekaan di sambut di Stadium Bukit Jalil bagi menhormati bulan ramadhan yang mulia ini. Kebiasaan, perarakan hari merdeka akan di adakan di “Dataran Merdeka” tetapi pada kali ini (2010) diadakan di “Stadium Bukit Jalil”. I think this is the first time diadakan di Stadium Bukit Jalil. Walaupun diadakan di stadium, kemeriahannya sama sahaja seperti biasa, tetap dengan warna warninya.


Sebenarnya saya nak bercerita tentang aktiviti yang saya buat pada pagi hari kemerdekaan (31/8/2010) iaitu “MENGECAT RUMAH”. Hehe. Kali ini saya mengecat rumah bersama (MY SIBLING) abang Juddah, Abang Pipi, Akak Syeril, adik Junasrih, my mother, my father serta saya sendiri. Memang happy giler mengecat rumah beramai-ramai nie, kegembiraan dirasai bersama. Sebelum nie, rumah colour “KUNING” tapi tahun ini colour “BIRU” la pula. Nie merupakan cadangan kitorang bersama (adik-beradik). Kitorang start mengecat pukul 10am dan habis pukul 6.30pm (lama giler). Penat giler nak mengecat nie, walaupun penat, itu semua tak penting, apa yang penting “KERJASAMA” diantara adik-beradik. I Hope tahun hadapan kitorang akan mengecat lagi. Hehe… (anak buah muka dia comot bab aku letak cat kat muka dia)hahaha







No comments:

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...