Saturday, September 25, 2010

Raya, Raya, RAya, Raya................


Raya tahun nie sangat seronok because dapat pergi beraya banyak rumah. Beraya pergi rumah saudara mara, rumah membe abang dan adik. Hehe…. Tapi tak pergi rumah membe2 sebab semua membe2 balik kampung. Raya pertama until raya ketiga tak henti-henti beraya. Beraya sakan katakan. hahaha. Setahun sekali rite. Masa raya nie saja kita dapat berkunjung-kunjungan ke rumah saudara-mara dengan membe2, kalau hari biasa tak pasti lagi nak pergi sebab busy dengan kerja, ada hal lah katakan.

Setiap rumah aku pergi, asyik ada makan je. Haha. Pergi kesatu rumah makan dan makan. Tue yang seronok tue. Haha. Macam-macam makanan yang aku makan like rendang, ayam masak merah, daging masak kicap, macam-macam masakan lagi lah, tak ketinggalan juga dengan masakan orang sabah. Tue makanan favorite tue. Hehe. Tapi kesemuanya pedas-pedas dowh. Aissshhh. Walaupun pedas aku lantak je. Hahaha. Janji dapat masuk perut.

Asal raya je mesti ade duit raye rite. Adik-adik aku semuanya dapat duit raya bukan sedikit tapi banyak dowh. Kan best kalau aku dapat duit macam dorang, seronok giler tue. Tapi aku sesen pun tak dapat. Aissshhh. Lagipun dah besar panjang tak kan dapat duit raya lagi rite.

Oklah, sampai disini saja aku cerita pasal raya tahun nie (RAYA 2010). Sekali lagi aku nak mengucapkan “SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI” kepada semua pembaca blog “muhammadjay.blogspot.com”..



2 comments:

ILA HAFIZ said...

selamat hari raya :)

MuHaMMad JaiMeH =jayjay= said...

selamat hari raya gak ila hafiz...
=)

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...