Saturday, September 25, 2010

Pemberian Duit Raya yang Pertama


Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia

Aku nak tanya pada pembaca “muhammadjay.blogspot.com” nie, bila kali pertama korang memberi duit raya???? Pada anak buah ke, saudara-mara ke or pada sesiapa saja.

Raya tahun nie (RAYA 2010), kali pertama aku memberi duit raya pada adik-adik, anak buah dengan saudara-mara. Adik-adik dengan anak buah aku dapat RM20 sorang, manakala saudara-mara pula aku bagi RM5 sorang (oklah tue). Hehe. Memandangkan tahun nie aku ada simpan sedikit duit, sebab tue bagi duit raya pada dorang semua nie.

Sebelum raya, Adik-adik ada bagi tahu yang dorang nak duit raya daripada aku tahun nie. Bagi memenuhi inginan dorang tue, jadi aku bagilah duit raya pada dorang semua nie, lagipun puasa dorang nie ok juga (20 hari keatas). Kira nie ganjaran doranglah.

Best juga beri duit raya nie, bukan dorang saja yang seronok tapi aku seronok juga. Hahaha. Kenangan raya yang paling bestlah.





6 comments:

Nur Azila Ismail said...

belum pernah beri lg setakat nie . hehe

MUNIRA AZME said...

Nak jugak boleh?? he he

MuHaMMad JaiMeH =jayjay= said...

to Nur Azila Ismail:
owh
yeke
agak2 ble akan start bgi duit raye nie???
=)

MuHaMMad JaiMeH =jayjay= said...

To Munira Azme:
eemmm
skunk dah takde bajet nak bgi duit raye la..
len kli k..
hehehe
=)

Miss R said...

sy dh follow ur blog.. :)

slmt hari raye.. :)

MuHaMMad JaiMeH =jayjay= said...

thanks for ur follow...
i'm jugak dah follow awak
=)

slamat hri rye gak Miss R...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...